ID: 12744
Advertentie ID: #12744 is verwijderd van uw verlanglijst.
Business Expert
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
OBVS detacheert professionals binnen alle functiegroepen van de ICT. OBVS beschikt over een uitgebreid netwerk van professionals in het binnen- en buitenland. Vanwege onze korte lijnen met zowel onze kandidaten als opdrachtgevers kunnen we snel reageren en inspelen op de vragen van onze opdrachtgevers. De juiste man op de juiste plek, of dit nu is voor een project, tijdelijke opdracht of een nieuwe (vaste) medewerker, we slagen erin, keer op keer.
Functiebeschrijving
Start: 01-06-2018 Einde: 31-12-2018 Optie op verlenging: Ja Uren per week: 36 Opdracht omschrijving De Dienst Informatiemanagement (IM) is onderdeel van het Politiedienstencentrum en is de informatiemanagementorganisatie voor de politie. De dienst is verantwoordelijk voor de continuïteit van de informatievoorziening (IV)-dienstverlening aan de business en bereidt samen met de business de IV-portefeuille voor, onder meer door middel van de intake van nieuwe behoeften. Ook de vertaling van de informatiebehoefte naar requirements tot en met de implementatie van nieuwe of gewijzigde IV behoort tot het takenpakket van de dienst. De ruim 600 medewerkers van de Dienst IM werken zowel geconcentreerd als gedeconcentreerd. De sector Advies stemt de IV af op de strategische doelstellingen en de behoeften van de business. De sector adviseert bij vernieuwing van de IV over mogelijke proces- en organisatieveranderingen, levert IV input voor de planning & controlcyclus en draagt zorg voor het onderhoud van de Enterprise Architectuur. De sector regisseert en bewaakt tevens de kwaliteit van de implementatie voor wat betreft de gekozen proces-, organisatie- en IV veranderingen. De sector Advies bestaat uit de teams Business Experts, Informatievoorziening Experts en Operationele Informatievoorziening experts. Het Team Business Experts is het aanspreekpunt van de Dienst IM en de Dienst ICT voor vernieuwingsvraagstukken voor alle betrokken politieonderdelen en (keten)partners in het land. De business experts zijn deskundig op één of meer aandachtsgebieden en zorgen voor een projectmatige doorontwikkeling van de IV op die gebieden. Het betreft werkzaamheden op het gebied van informatiebeleid- en planning, tactisch portfoliomanagement en programmamanagement. Doelstelling Voor het team Business experts wordt 1 FTE gezocht. Verantwoordelijkheden Als business expert ben je voor de politiechef, portefeuillehouder en ketenpartners (via de senior coördinerend business expert ) hét aanspreekpunt vanuit de dienst IM als het gaat om IV-verbeterings- en vernieuwingsvragen. Bepalend voor je succes is het kennen van de business en haar specifieke problematiek en het hebben en ontwikkelen van een duurzame relatie met de business. Je zorgt voor de verbinding tussen de business (operatie en bedrijfsvoering) en de IV-keten (van vraagarticulatie tot en met de realisatie en evaluatie). Samen met jouw collega's ben je verantwoordelijk voor de regie op de informatievoorzieningsactiviteiten voor de Nationale Politie. Vakmatige taken Je richt je op een portefeuille en zorgt voor een projectmatige doorontwikkeling van de informatievoorziening en -processen. Je draagt namens de politiechef bij aan het informatiebeleid en stelt informatieplannen op die zijn gerelateerd aan diens portefeuille, op basis van strategische eisen en kaderstelling vanuit de Beleidsdirectie IV. Je verzorgt de intake van nieuwe behoeften/vragen die vallen binnen de portefeuille en je coördineert de gewenste en vereiste vooronderzoeken. Je adviseert en regisseert bij de uitvoering van (implementatie)projecten. Je organiseert de betrokkenheid van de business bij de realisatie van nieuwe IV-behoeften vanaf het ontstaan van de behoefte tot en met de implementatie en ingebruikname. Je adviseert de portefeuillehouder over de prioriteitstelling binnen de portefeuille (IV-verbetering en -vernieuwing) en stemt deze af binnen de sector Advies en met portfoliomanagement van IM en de Directie IV. Bij het uitvoeren van je functie word je ondersteund door IV-experts, architecten en informatiebeveiliging experts onder meer bij de intake van nieuwe behoeften, respectievelijk het uitvoeren van vooronderzoeken en meer specifiek op het gebied van requirementsanalyse, IV-architectuur en informatiebeveiliging.
Functie-eisen
Eisen: Je hebt een afgeronde universitaire opleiding bedrijfskundige informatica, bedrijfseconomie, bedrijfskunde, bestuurskunde of vergelijkbaar. Je hebt aantoonbaar minstens 3 jaar kennis van een of meer relevante politiële portefeuilles, vanuit de optiek van werkprocessen en informatiemanagement en ervaring met portefeuille-overschrijdende belangenafweging. Wensen: Afgeronde Prince 2 opleiding. Je hebt minstens 5 jaar kennis en ervaring met de processen, de doel- en taakstellingen en de beleidsuitgangspunten van de politieorganisatie en je focus ligt duidelijk op het landelijke- en concernperspectief. Je herkent en onderzoekt de wensen en behoeften van anderen en speelt daarop in en kan daarin als coach fungeren naar collega's. Je hebt aantoonbaar minstens 3 jaar kennis van een of meer relevante politiële portefeuilles, vanuit de optiek van werkprocessen en informatiemanagement en ervaring met portefeuille-overschrijdende belangenafweging. Je hebt ervaring opgedaan in het AVP. Je hebt ervaring opgedaan in het OPP. Je hebt aantoonbare ervaring op het gebied van agile werken in een Informatiemanagement context.
Arbeidsvoorwaarden
Je komt bij ons in dienst voor de duur van de opdracht. Naast een prima, marktconform, salaris bestaat de beloning uit een pensioenregeling, een mobiliteitsvergoeding etc. Mocht je een zzp'er zijn, dan huren we je op uurbasis in.
Functiebeschrijving
Start: 01-06-2018 Einde: 31-12-2018 Optie op verlenging: Ja Uren per week: 36 Opdracht omschrijving De Dienst Informatiemanagement (IM) is onderdeel van het Politiedienstencentrum en is de informatiemanagementorganisatie voor de politie. De dienst is verantwoordelijk voor de continuïteit van de informatievoorziening (IV)-dienstverlening aan de business en bereidt samen met de business de IV-portefeuille voor, onder meer door middel van de intake van nieuwe behoeften. Ook de vertaling van de informatiebehoefte naar requirements tot en met de implementatie van nieuwe of gewijzigde IV behoort tot het takenpakket van de dienst. De ruim 600 medewerkers van de Dienst IM werken zowel geconcentreerd als gedeconcentreerd. De sector Advies stemt de IV af op de strategische doelstellingen en de behoeften van de business. De sector adviseert bij vernieuwing van de IV over mogelijke proces- en organisatieveranderingen, levert IV input voor de planning & controlcyclus en draagt zorg voor het onderhoud van de Enterprise Architectuur. De sector regisseert en bewaakt tevens de kwaliteit van de implementatie voor wat betreft de gekozen proces-, organisatie- en IV veranderingen. De sector Advies bestaat uit de teams Business Experts, Informatievoorziening Experts en Operationele Informatievoorziening experts. Het Team Business Experts is het aanspreekpunt van de Dienst IM en de Dienst ICT voor vernieuwingsvraagstukken voor alle betrokken politieonderdelen en (keten)partners in het land. De business experts zijn deskundig op één of meer aandachtsgebieden en zorgen voor een projectmatige doorontwikkeling van de IV op die gebieden. Het betreft werkzaamheden op het gebied van informatiebeleid- en planning, tactisch portfoliomanagement en programmamanagement. Doelstelling Voor het team Business experts wordt 1 FTE gezocht. Verantwoordelijkheden Als business expert ben je voor de politiechef, portefeuillehouder en ketenpartners (via de senior coördinerend business expert ) hét aanspreekpunt vanuit de dienst IM als het gaat om IV-verbeterings- en vernieuwingsvragen. Bepalend voor je succes is het kennen van de business en haar specifieke problematiek en het hebben en ontwikkelen van een duurzame relatie met de business. Je zorgt voor de verbinding tussen de business (operatie en bedrijfsvoering) en de IV-keten (van vraagarticulatie tot en met de realisatie en evaluatie). Samen met jouw collega's ben je verantwoordelijk voor de regie op de informatievoorzieningsactiviteiten voor de Nationale Politie. Vakmatige taken Je richt je op een portefeuille en zorgt voor een projectmatige doorontwikkeling van de informatievoorziening en -processen. Je draagt namens de politiechef bij aan het informatiebeleid en stelt informatieplannen op die zijn gerelateerd aan diens portefeuille, op basis van strategische eisen en kaderstelling vanuit de Beleidsdirectie IV. Je verzorgt de intake van nieuwe behoeften/vragen die vallen binnen de portefeuille en je coördineert de gewenste en vereiste vooronderzoeken. Je adviseert en regisseert bij de uitvoering van (implementatie)projecten. Je organiseert de betrokkenheid van de business bij de realisatie van nieuwe IV-behoeften vanaf het ontstaan van de behoefte tot en met de implementatie en ingebruikname. Je adviseert de portefeuillehouder over de prioriteitstelling binnen de portefeuille (IV-verbetering en -vernieuwing) en stemt deze af binnen de sector Advies en met portfoliomanagement van IM en de Directie IV. Bij het uitvoeren van je functie word je ondersteund door IV-experts, architecten en informatiebeveiliging experts onder meer bij de intake van nieuwe behoeften, respectievelijk het uitvoeren van vooronderzoeken en meer specifiek op het gebied van requirementsanalyse, IV-architectuur en informatiebeveiliging.
Functie-eisen
Eisen: Je hebt een afgeronde universitaire opleiding bedrijfskundige informatica, bedrijfseconomie, bedrijfskunde, bestuurskunde of vergelijkbaar. Je hebt aantoonbaar minstens 3 jaar kennis van een of meer relevante politiële portefeuilles, vanuit de optiek van werkprocessen en informatiemanagement en ervaring met portefeuille-overschrijdende belangenafweging. Wensen: Afgeronde Prince 2 opleiding. Je hebt minstens 5 jaar kennis en ervaring met de processen, de doel- en taakstellingen en de beleidsuitgangspunten van de politieorganisatie en je focus ligt duidelijk op het landelijke- en concernperspectief. Je herkent en onderzoekt de wensen en behoeften van anderen en speelt daarop in en kan daarin als coach fungeren naar collega's. Je hebt aantoonbaar minstens 3 jaar kennis van een of meer relevante politiële portefeuilles, vanuit de optiek van werkprocessen en informatiemanagement en ervaring met portefeuille-overschrijdende belangenafweging. Je hebt ervaring opgedaan in het AVP. Je hebt ervaring opgedaan in het OPP. Je hebt aantoonbare ervaring op het gebied van agile werken in een Informatiemanagement context.
Arbeidsvoorwaarden
Je komt bij ons in dienst voor de duur van de opdracht. Naast een prima, marktconform, salaris bestaat de beloning uit een pensioenregeling, een mobiliteitsvergoeding etc. Mocht je een zzp'er zijn, dan huren we je op uurbasis in.